Cas: Blog de la sabana africana a 4t de Primària.
Síntesi destacant l’aprenentatge que es pretén
La mestra dels alumnes de quart de primària d’un centre concertat van iniciar un projecte de ciències naturals referent als mamífers de la sabana africana. Durant el procés van usar la cerca d’informació amb el buscador google, van compartir els seus resultats en el blog creat a l’assignatura de ciències naturals, i van seguir les explicacions de la mestra amb el Power Point.
Context General
● Experiència en ensenyament de la mestra: 15 anys.
● Experiència / nivell d’expertesa en l’ús de TIC: Tot i que a l’escola hi ha ordinador a algunes aules, canó i accés a internet, fa relativament pocs anys que s’hi ha començat a relacionar.
● Tipus d’escola: concertada
● Localització del centre: Badalona
● Connexió: WiFi
● Localització dels recursos tecnològics: aula d’informàtica i classe.
● Situació sòcio - econòmica dels alumnes: Mitja-baixa
Context de la història o cas
● Nivell dels alumnes: Segon curs de cicle mitja (9 anys).
● Àrea: Ciències Naturals.
Fites en la història
● Activitats planificades a la sessió o unitat: recerca d’informació sobre els mamífers al web i posterior compartició dels resultats al blog creat per l’assignatura de Ciències Naturals.
● Nivell d’aprenentatge esperat: saber fer recerques online i familiaritzar-se amb el blog.
● Tipus d’activitat: aplicació de les TIC en un projecte de Ciències Naturals.
Activitats de la història o cas
● Tecnologies utilitzades: processador de textos Word, presentació Power Point, buscador de Google i Blog del Blogger.
● Raó per la qual la fa servir: Buscar informació sobre els mamífers (google) i compartir-la amb la resta de companys (blog).
● Naturalesa de las activitats (tasques cognitives a realitzar): buscar eficaçment la informació que es demana (saber prioritzar, emprar les paraules adequades, etc.) i tenir capacitat de síntesi per recollir la informació i compartir-la en el blog.
● Dificultats trobades: No tots els alumnes coneixien l’existència del blog i el seu ús, fet que va requerir una explicació prèvia sobre el seu funcionament.
● Ajuda / col·laboració emprada: Col·laboració dels pares a casa buscant informació sobre els mamífers.
● Rol del professor: Orientador de la recerca i coordinador del projecte plantejat als alumnes. Suport tècnic en el procés de compartició en el blog i la correcta recerca.
● Rol de l’estudiant: Actiu en la recerca de noves informacions i l’ús de les TIC, explorador i participatiu en treballs grupals.
Resultats
● Observacions: Els alumnes duen a terme la recerca d’informació i les aportacions al blog
● Avaluació de l’aprenentatge: Avaluació contínua de la recerca i avaluació final de les aportacions del blog.
● Lliçó apresa pel professor: Mantenir un rol no excessivament actiu en la resolució de les NTiC, doncs els alumnes són capaços de familiaritzar-s’hi sense un suport permanent. No permetre que els alumnes pengin la informació final al blog, fins que tots els grups no ho hagin finalitzat, per evitar plagis d’informació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada